Social media gebruik in Nederland
Even een aantal cijfers op een rij:
- In Nederland gebruiken 14,1 miljoen mensen social media
- Gemiddeld gebruikt men bijna 2 uur per dag social media
- YouTube heeft 9,9 miljoen gebruikers in Nederland
- Facebook heeft ook 9,9 miljoen gebruikers in Nederland
- Instagram heeft 7,8 miljoen gebruikers in Nederland
- LinkedIn heeft 5 miljoen gebruikers in Nederland
- TikTok heeft 4 miljoen gebruikers in Nederland
Ontzettend groot bereik
Als je naar bovenstaande cijfers kijkt, is het misschien al wel duidelijk waarom social media tegenwoordig wordt ingezet door makelaars om een woning te verkopen. Het bereik is namelijk ontzettend groot. Als wij een foto op een social media platform plaatsen, kunnen mensen deze post liken, delen en vrienden taggen. Die vrienden kunnen ook weer vrienden taggen en zo wordt het bereik alsmaar groter.
Hoe zien onze posts eruit?
De woningen worden voornamelijk op Facebook en Instagram geplaatst. Dit is handig omdat beide platformen een andere doelgroep hebben. Op Facebook zitten vooral volwassenen en Instagram is juist populairder onder de jongere doelgroep. Beide doelgroepen worden dus aangesproken met onze woningposts.
We plaatsen een aantal foto’s van de woning. Dit zijn foto’s van de voorkant van de woning, de woonkamer, de keuken en een foto van de tuin. Zo heeft degene die de post ziet gelijk een goed beeld over de woning. In de tekst vertellen we waar de woning staat en geven we een korte indruk van de indeling en de omgeving.
Ook staat er altijd een link in het bericht. Als er iemand interesse in de woning heeft kan diegene op de link klikken en wordt diegene gelijk doorverwezen naar de woning op onze website. Hier vindt de geïnteresseerde meer informatie, meer foto’s en onze contactgegevens om een bezichtiging in te plannen.
Social media hebben zeker wel invloed op de verkoop van jouw huis. We bereiken veel meer mensen dan wanneer de woning alleen op onze website en funda staat. Zo heb je dus meer kans om jouw woning te verkopen!